Gå tilbage til hovedindhold.
UCL Biblioteket

Formelle krav: Startside

Under Formalia og de enkelte referencestandarder (APA, Chicago, Harvard & Vancouver) er der oplistet hvilke uddannelser, der benytter sig af formalia og den enkelte referencestandard.

UCL Erhvervsakademi og Professionshøjskole er via Bekendtgørelse om eksamener og prøver ved professions- og erhvervsrettede videregående uddannelser, BEK nr 863 af 14/06/2022 forpligtet til at gøre de studerende bekendt med, hvilke mål og krav der er væsentlige for prøverne.

Manglende overholdelse af Formelle krav kan medføre afvisning af en besvarelse, som derfor ikke bedømmes og svarer til et brugt prøveforsøg. Det er derfor vigtigt, at du har sat dig ind i de Formelle krav. Du bør endvidere sikre dig, at du kender studieordningen, herunder eksamensreglerne på din uddannelse.

Vær opmærksom på at der på de enkelte uddannelser kan være særlige krav beskrevet under kriterier til skriftlige opgaver.

Formelle krav til skriftlige opgaver ved UCL Erhvervsakademi og Professionshøjskole er udarbejdet af UCL Biblioteket.

Denne version af Formelle krav er gældende fra den 1. september 2024.

Spørgsmål og kommentarer sendes til bibliotek@ucl.dk